6 Temmuz 2014 Pazar

Kocan Kadar Konuş :)

Kitaptan bahsetmeden önce yazarından söz etmek istiyorum. Şebnem Burcuoğlu'nun adını ne yazık ki önceden duymamıştım. Onu ilk olarak Beyaz Show'da tanımaya başladım. Pek çok alanda oldukça önemli başarılara sahip ve bu durumla böbürlenmek yerine mütevazılığıyla taçlandırıyor başarılarını. Bu samimi ve başarılı genç kadının dünyasına bir adım daha atabilmek adına ertesi gün ilk işim kitabını almak oldu.
Kitap oldukça samimi bir dile sahip diyebilirim. Bu samimiyet beraberinde sürükleyiciliği de sağlıyor. 214 sayfa bir çırpıda bitiveriyor. Kitap Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış evlenme saplantısını geniş bir ailenin bireyleri üzerinden anlatıyor. Sadece ev kızlarının değil kariyer sahibi olanların da belirli bir yaştan sonra bu baskı altında bocalamasını Efsun karakteriyle çok güzel anlatıyor.
Bu kitap bana ilaç gibi geldi diyebilirim. Çünkü evliliğin toplumsal bir zorunluluk olmasına oldukça karşıyım. Bu yüzden oluşturulmuş mantık evliliği gibi bir mantıksızlığa da tamamen kapalıyım.
Kitabın arkasındaki atasözünü de paylaşmak istiyorum . "Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş" bu atasözünün doğruluğu tartışılır. Fakat tartışmasız bir şekilde güzel olan bu yaz kitabını okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder